【よくある質問5】eSIM利用日数のリセット時間について

 

対象国 リセット時間
韓国 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
アメリカ 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
ハワイ 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
タイ 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
スペイン 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
ベトナム 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
シンガポール 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
香港 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
台湾 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
フィリピン 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
グアム 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
マカオ 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
インドネシア 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
カナダ 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
オーストラリア 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
ドイツ 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
オーストリア 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
中国(本土) 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
中国(香港、マカオ含む) 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
インド 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
カンボジア 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
スリランカ 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
ネパール 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
パキスタン 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
バングラデシュ 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
東ティモール 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
ブルネイ 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
マレーシア 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
ミャンマー 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
モンゴル 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
ラオス 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
サイパン 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
メキシコ 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
アイスランド 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
アイルランド 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
アゼルバイジャン 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
アルバニア 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
アルメニア 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
イタリア 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
ウズベキスタン 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
イギリス 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
エストニア 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
オランダ 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
カザフスタン 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
北マケドニア 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
キプロス 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
ギリシャ 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
キルギス 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
クロアチア 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
ジョージア 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
スイス 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
スウェーデン 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
スロバキア 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
スロベニア 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
セルビア 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
タジキスタン 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
チェコ 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
デンマーク 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
ノルウェー 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
ハンガリー 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
フィンランド 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
フランス 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
ブルガリア 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
ベラルーシ 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
ベルギー 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
ポーランド 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
ボスニア・ヘルツェゴビナ 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
ポルトガル 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
マルタ 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
モルドバ 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
モンテネグロ 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
ラトビア 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
リヒテンシュタイン 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
リトアニア 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
ルーマニア 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
ルクセンブルク 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
ニュージーランド 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
エジプト 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
アラブ首長国連邦 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
トルコ 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
ヨーロッパ33か国周遊プラン 日本時間AM8:00更新(基準時:UTC+0)
ヨーロッパ43か国周遊プラン 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)
東南アジア6か国周遊プラン 日本時間AM1:00更新(基準時:UTC+8)

FAQ

Depending on the email carrier you use, you may not be able to receive the email or it may be sorted into your spam folder. We apologize for the inconvenience, but please check your reception settings and spam folder. If you still cannot find the email, please contact our official LINE account .

It doesn't cost anything.

The eSIM profile information required for setup will be sent to you by email on the same day. You can start using the service on the day of application at the earliest.

Not at this time. We plan to do so in the future.

Please download from the order completion screen or purchase completion email.

Credit card payment (VISA, MasterCard, American Express, JCB, DinersClub,)

Convenience store payment (Seven-Eleven, Family Mart, Lawson, Ministop, Daily Yamazaki, Seico Mart)

There are two types:

Depending on your device (model), you may not be able to use the service depending on the frequency band or communication environment of your country or region. For details, please see the operation guarantee device page .

The usage period cannot be extended or the capacity cannot be changed. Please make a new application.

Once you have applied, you cannot change the plan or add a country to your plan. Please make a new application.

We have a tour plan available. Please apply for that.

This is for data communication only, so you cannot make calls or send SMS. However, you can send emails, chat, and make calls using the app.

Physical SIM cards are not available.

First, try restarting your device. If you are still unable to connect, your Wi-Fi network may be temporarily unstable. Try again after a while, or if you have two or more routers, try connecting to a more stable Wi-Fi network.

If the eSIM profile has not been downloaded, please download it again ( iOS , Android ). If the eSIM profile has already been downloaded, do not delete it.

If the SIM lock on your device has not been removed, you can remove the SIM lock by going to the website or store of the mobile phone company where you purchased the device.

Try turning airplane mode on and off and restarting your device.

Please check your roaming and APM settings ( iOS , Android ) after traveling again.

If you are still unable to connect, please contact us here .

If you use a 5G-compatible device, it may be difficult to receive a 4G signal.

iOS
*The display location may differ depending on the iOS version. Settings ⮕ Mobile Communications ⮕ Communication Options ⮕ Voice and Data ⮕ Check "4G" or "LTE"

Android

Settings → Network and Internet → Mobile networks → Advanced settings → Preferred network type → Check "4G/3G/GSM" or "LTE"

or

Settings → Connections → Mobile networks → Network mode → Check "4G/3G/GSM (Auto connect)" or "LTE"

Try turning airplane mode on and off and restarting your device.
If you are still unable to connect, please contact us here .